Követeléskezelés Blog

Követeléskezelés válságos időkben


Fizetőképesség, fizetési hajlandóság és a tartozásokkal kapcsolatos problémák kérdése folyamatosan napirenden van válságos időkben is. Annak érdekében, hogy a lehetőségeidhez mérten helyes döntést tudj hozni, akár adósként, akár hitelezőként érint a probléma, érdemes átolvasnod az alábbi rövid összesítést. Mi így látjuk a problémát, akik a hitelezőkkel és az adósokkal egyaránt kapcsolatban állunk.

Követeléskezeléssel kapcsolatos feladataink nagyobb részében a közvetítés, a kapcsolattartás, az egyedi helyzetelemzés, a közös megoldás keresése a cél. A nehezen fizetők alacsony százaléka, jelenleg csak 20 - 30%-a tekint első kapcsolatfelvételkor pozitívan a megoldás lehetőségeként a követeléskezelőre. Annak ellenére alacsony ez a szám, hogy válságos időben felértékelődik a jelentősége. Sok esetben a higgadt, tárgyilagos közvetítő fél jelenti az egyetlen lehetőségét annak, hogy komoly károk elszenvedése nélkül az adós és a hitelező egymással megegyezzen.

A probléma közös, így a megoldás is közös érdek kell legyen


Ü Ügyfélszintű, egyedi fizetőképességhez rendelt egyedi tartozásrendezés a körülmények részletes ismerete nélkül lehetetlen. Válságos időben a követeléskezelőre hárul a kényelmetlen egyeztetésekkel járó feladatok teljeskörű elvégzése. Mert valakinek ezt a feladatot is el kell végeznie. Ha érintett vagy akár hitelezőként, akár adósként, jó ha tudod, hogy a tárgyilagos kommunikáció, a másik érinett fél lehetőségeinek megismerése elengedhetetlen. Ha már ismertek az üzeletfelek problémái, teljeskörű szolgáltató háttér segítségével az adós számára is elérhetővé válhatnak olyan megoldások, mint számlafaktorálás, cégfinanszírozás, követelésbiztosítás...stb.

Megegyezés nehéz körülmények között?


A jog és kötelezettség mindkét felet egyaránt terheli. A korábban vállalt kötelezettség válságos időkben nyomasztó terhet jelenthetnek annak, aki azt vállalta, különösen, ha megváltozott a fizetőképessége. De nyomasztó problémát jelent annak is, aki hiába várja szolgáltatása ellenértékét, számára ettől válik megoldhatatlanná a cégműködésének fenntartása, ha az nem érkezik. Így mindkét fél jogos érdekét, válságos időkben is, leginkább a megegyezés szolgálja.

Adósként érdemes megfontolnod, hogy közép és hosszútávon hasznosabb, ha nem az ellenérdekelt felet látod a követeléskezelőben, és az üzleti partneredben. A megkeresésekre, mely történhet levélben, személyesen vagy telefonon, érdemes lehetőségként tekintened. Így alkalmad nyílik segítségkérésre és a közös megegyezésre. Minél előbb, annál jobb. Hitelezőként érdemes szintén fontolóra venned, hogy a válságos időket felívelés követi majd. Közép és hosszútávon az üzleti partnereknek adott engedmény, halasztás, jól jön majd az üzleti bizalom helyreállításában, a kapcsolatok újraépítésében. Tényszerű kommunkációt, részletes tájékoztatással végzett követeléskezelést javaslunk válságos időkben is. Ha úgy véled elakadtál a problémával, igény esetén segíteni tudunk neked is.

Credit Management Kft.

  • 1135 Budapest Szent László út 80.

  • 22798738-2-41

  • +36 20 586 3390

  • iroda(kukac)cmkft.hu

  • www.creditmanagementkft.hu


Ajánlatkérés, bővebb információ, fizetési felszólítást kaptál, bármely tartozást érintő kérdésben hívd a Credit Management Kft. munkatársait.


Írj nekünk!

Social Media